top of page

גיבוי ענן

כחלק מהערכות הסייבר, אנו עוסקים יום יום בהגנה על המידע - אנטי וירוס, Firewall, סינון דואר, הדרכות עובדים - הכל על מנת למנוע.

אנחנו גם מבינים שמניעה לא עובדת ב- 100% מהמקרים ולכן יש להיערך ליום שאחרי - מה אם כל ההגנות יקרסו והמידע שלנו יפגע? וירוס, כופרה, טעות אנוש, כשל חומרה - כל אלה ועוד יכולים לגרום לפגיעה במידע ועלינו להיערך למצב בו נצטרך לשחזר את המידע.

על מנת להיות מוכנים - אנחנו מכירים ומדגישים את חשיבות הגיבוי. ככל שעושים יותר גיבויים, כך הסיכוי לפגיעה במידע יורד.

גיבויים כיום מבוצעים במספר שיטות וצורות, לכל שיטה יתרונות וחסרונות.

גיבויים תמיד יבוצעו בתצורת Image - גיבוי מלא לשרת ולמידע בו, במידה ונזדקק לשחזור קובץ בודד נוכל לבצע זאת. במידה והשרת כולו נפגע, נוכל לשחזר את כולו בשחזור אחד - הגיבוי יכול גם את קבצי מערכת ההפעלה, התוכנות וקבצי הנתונים:

  • טייפ גיבוי וקלטות - שיטה ישנה זו נחשבת עדיין לשיטה הבטוחה ביותר לגיבוי המידע. ניתן לשמור קלטות מספר שנים רב וכך לאחזר נתונים שנמחקו לאורך השנים, הגיבוי נחשב עמיד בפני וירוסים ומפגעים אחרים, הקלטות זולות באופן יחסי וניתנות לשינוע מבלי חשש. חסרון הגיבוי לקלטות בא לידי ביטוי בכך שהוא נחשב איטי - גם לגיבוי וגם לשחזור, ולכן לא מומלץ להסתמך רק על גיבוי לקלטות.

  • NAS חיצוני - שיטה זו היא השיטה המקובלת היום. הגיבוי מהיר וכך גם השחזור. לגיבוי ל- NAS חיצוני יש מספר חסרונות - כמות הגיבויים מוגבלת לנפח האחסון של ה- NAS והבעיה הגדולה ביותר - וירוסי הכופרה היום יודעים לתקוף גם גיבויים שמבוצעים על רשת התקשורת ולכן, כשהשרת מוצפן, גם הגיבויים מוצפנים. בנוסף, גיבוי ל- NAS מבוצע בד"כ באותו אתר גיאוגרפי בו נמצאים השרתים. כל אירוע של פריצה, הצפה, שריפה וכו', יפגע גם בגיבוי המקומי.

  • גיבוי ענן - גיבוי דומה לגיבוי ל- NAS שמבוצע לאתר פיזי מרוחק וברשת מחשבים נפרדת. בצורה זו אנו פותרים את בעיית פגיעה הפיזית בגיבוי (פריצה, הצפה, שריפה וכו') ומקטינים את הסיכון שוירוס כופר יפגע בגיבוי. יש להדגיש כי במקרה אסון נרצה לשחזר את הגיבוי מהר ככל הניתן, לכן - לא נרצה להסתמך על קווי האינטרנט. מכאן שגיבוי ענן, מומלץ שיבוצע לאתר בישראל כך שבמקרה אסון נוכל לנסוע לאתר הגיבוי ולהביא את הגיבוי פיזית לאתר שלנו לשם שיחזור.

במידה ותרצו לקבל פרטים נוספים על גיבוי הענן שלנו, אתם מוזמנים ליצור קשר למרכז המידע שלנו בטלפון 03-6129111 או לשלוח הודעת WhatsApp לטלפון  03-6129111 או לשלוח דואר אלקטרוני ל- support@trot.co.il. אנחנו לשירותכם.

bottom of page